Elk bedrijf heeft er mee te maken: Branding. Voor sommige easy peasy en voor anderen kost het meer tijd en moeite. Maar het is in elk geval voor iedereen een super belangrijk element. Het is immers de identiteit van je bedrijf en je wil natuurlijk dat dit op de best mogelijke manier gepresenteerd wordt naar de buitenwereld.

And yes, ik hoor je al denken: Easier said than done. And I 100% agree, want branding is nu eenmaal een breed concept. Er komt van alles bij kijken en elk klein detail telt. Bovendien geldt dit vanaf het moment dat je je brand gecreëerd hebt. Maar het is net zo belangrijk om goed na te denken over hoe je je brand nu zo duidelijk mogelijk kunt communiceren nadat je het ontwikkeld hebt. Daarom deel ik 3 onmisbare tips die je branding naar de next level zullen tillen.

Tip 1: Wees consistent

Je hebt je brand gecreëerd, good job! Maar nu is de trick om dit zo lang mogelijk te laten leven. En waar het vaak misgaat bij veel mensen, is dat ze een beetje de focus verliezen. Ze willen van alles op verschillende kanalen communiceren met de buitenwereld. En vaak is de valkuil dat je op ieder medium je brand op een andere manier presenteert. Hierdoor verdwijnt hun eigen identiteit naar de achtergrond. Het is daarom belangrijk dat je op elk medium dezelfde informatie op dezelfde manier deelt. Er moet consistentie zijn, wil je dat anderen je brand gaan herkennen.

Samenhang is zó cruciaal in branding. Als consistentie in je branding er goed in zit, dan zul je vanzelf merken dat anderen je dan ook betrouwbaar gaan vinden. En dat doet het hem nu juist. Als je elke keer op een andere manier communiceert, dan schetst dit een beeld van wantrouwen. En dat wil je natuurlijk niet. Wees daarom consistent in al je communicatie – both online and offline – en al je marketing materiaal.

Tip 2: Ken je doelgroep

Door je doelgroep vast te stellen zorg je ervoor dat je branding gepersonaliseerd is. Je bent bewust met wie je je brand communiceert en hierdoor weet je dus ook hoe je dit moet doen. Doordat je doelgroep vastgesteld is, weet je ook waar je je doelgroep kunt vinden en wat ze willen. Je kunt bijvoorbeeld specifieke zoekwoorden en SEO strategieën gaan gebruiken om de kans op het bereiken van je doelgroep zo groot mogelijk te maken.

Tip 3: Online presence

Een sterke online presence begint natuurlijk bij het hebben van een website. Elk bedrijf zou een sterke website moeten hebben, omdat dit de basis vormt voor je zichtbaarheid en een cruciale rol speelt in je marketing strategieën.

Ook is er uit een studie gebleken dat 85% van klanten research doen naar producten en diensten die ze willen kopen of waarmee ze samen willen werken. De meest gebruikte kanalen hiervoor zijn websites en social media. Dit laat dus zien hoe belangrijk het is dat bedrijven een sterke online presence hebben. Hierdoor zijn zij in staat om effectieve online strategieën te ontwikkelen, waardoor hun brand nóg meer zal gaan groeien.

Wil je jouw brand ook naar een hoger niveau tillen? Hou dan zeker rekening met de bovenstaande tips, zodat branding ook voor jou easy peasy lemon squeezy wordt. Succes!

Published On: juni 8th, 2022 / Categories: Niet gecategoriseerd /

Groei tips, inzichten, succesformules en handige tools.

Zorg dat jij wekelijks met groei bezig bent.

Meld je aan, lees en implementeer zelf de succesvolle tactieken.

Dank je wel voor het invullen van dit formulier, we hebben het in goede orde ontvangen. Nu sta je op de lijst om regelmatig tips en kennis te ontvangen.
Oeps...het ging mis met het verzenden van het formulier. Probeer het aub nog eens.