Geld verdienen aan je PR inspanningen doe je zo.
De Groeistrateeg werkt graag met innovators, world changers en bedrijven met een mooie missie. Zo had ik ooit een gesprek met een wel heel mooi bedrijf in Amsterdam. Ik zou met dit bedrijf in gesprek gaan over hoe wij als De Groeistrateeg een bijdrage konden leveren aan een wel heel uitdagende doelstelling.
Ik zette mijn beste beentje voor, had alles uit de kast getrokken en had me enorm goed voorbereid op dit gesprek… I am going to wow her! Dat was mijn enige doel.
.
In mijn enthousiasme riep ik: “Jouw missie is vrij krachtig en je platform is geweldig, maar waarom weet niemand dit? Niet alleen kan jij je hier enorm mee onderscheiden. Door dit verhaal te vertellen, ga jij de juiste mensen aantrekken en krijg je meer traffic naar je platform. Heb je weleens aan digitale PR gedacht?”.
It is all about your Braggingpower
Waarop zij antwoordde, “Maar Sharon! PR werkt helemaal niet.Weet je ik heb echt van alles geprobeerd om meer traffic naar de website te genereren. Eerlijk, PR is leuk maar het werkt niet. Ja! Het is goed voor de zichtbaarheid maar het levert niets meer op dan dat.”
Waarop ik antwoordde: “Jij hebt een heel grote mooie missie! Voor jou is het belangrijk om je bragging power in te zetten. Want alleen door een positie te claimen op de markt, ga jij bereiken wat jij graag wil neerzetten. Kijk, ging ik verder, als je met een PR-bureau werkt, dan is het het enige doel van zo’n bureau om een mooie oplage in een krant of een magazine te realiseren. Daar houdt hun taak eigenlijk op.
Bij De Groeistrateeg vinden wij daarentegen juist het monetizen, dus het verdienen aan je inspanningen, van PR enorm belangrijk. Wij focussen ons immers op groei. Alles wat we doen is met een reden.” PR is absoluut een mooi middel om in te zetten voor een bedrijf. PR moet je echter niet alleen doen om gewoon maar zichtbaar te zijn. Je moet van tevoren heel goed bedenken, wat je er precies mee wil bereiken. Wil je in gesprek gaan met mooie bedrijven, wil je partnerschappen creëren, of wil je met jouw PR bijdragen aan je branding?
Het verschil tussen PR en Digitale PR
Bij De Groeistrateeg zijn wij altijd bezig om te kijken hoe wij op slimme manieren meer groei kunnen realiseren.
Bij De Groeistrateeg focussen wij ons naast PR daarom ook op digitale PR.
Ik zal even het verschil uitleggen.
Iedereen weet wel dat PR staat voor public relations. Dit vakgebied houdt zich bezig met het onderhouden van de relatie tussen een organisatie en haar publiek. Een PR-afdeling of een PR-bureau houdt zich vooral bezig met het imago van een organisatie, bedrijf of merk, en niet zozeer met de verkoop.
Digitale PR valt onder dezelfde noemer. In plaats van op de traditionele methoden om informatie te delen, richt digitale PR zich echter op je digitale marketingstrategieën. In een notendop helpt digitale PR je om jouw doelgroep te bereiken op verschillende platforms, en om relaties op te bouwen met de mensen en bedrijven in je branche.
Dit kan betekenen dat jouw bedrijf wordt vermeld op populaire websites, in podcasts en op sociale media-accounts. Deze vermeldingen kunnen weer extra traffic of leads opleveren.
Digitale PR kan je ook helpen je rankings te verbeteren. Hierdoor kom je veel vaker in de Google search terecht, het helpt je je online zichtbaarheid te vergroten en dus je bedrijf te laten groeien.
Het mooiste is dat jij dit ook kan voor jouw bedrijf.
Hoe jij effectief gebruik kunt maken van Digitale PR
Hoe jij effectief gebruik kunt maken van digitale PR
- Bouw relaties op met thought leaders en influencers.
- Krijg merkvermeldingen en links van websites met hoge autoriteit.
- Zorg dat je wordt uitgelicht in podcasts en shows met een publiek dat relevant is voor jouw doelgroep.
Met digitale PR zijn de resultaten van je acties direct zichtbaar. En als je het slim aanpakt, kan het niet alleen meer traffic voor je genereren, maar kan het ook je vindbaarheid vergroten.
Ben jij ook benieuwd hoe jij meer harde euro’s uit je PR kunt halen?
Let’s talk!