Okay okay ik zeg het ook vaak; Hoe minder informatie er op je website staat hoe beter. Dit geldt echter alleen voor partijen die niet echt engaging materiaal hebben. Is je informatie niet entertaining of engaging, dan verlies je de aandacht van je klant. Heb je een krachtige aanbod, met toffe resultaten en life changing oplossingen? Dan zal mijn antwoord zijn, dat je best de spotlight mag stelen; praat er zo veel mogelijk over, maar houd de focus vooral op je klant.
Wij marketeers denken vaak dat bezoekers helemaal niet zitten te wachten op de lappen tekst. Maar er is echt een reden waarom Amerikaanse experts, zoals dExpert, Russell Brunson (networth 40 million) pagina’s vol informatie heeft. Scroll maar eens: https://expertsecrets.com/ Er komt geen einde aan!
Wat valt je op van deze website? Russel Brunson, zit echt in het hoofd van zijn consument en beantwoordt de specifieke vragen (waarvan hij weet dat de bezoeker deze heeft) in zijn tekst. Wat hij ook heel krachtig doet, is dat hij je een gratis aanbod doet om je met deze challenges te helpen, helemaal voor niets!
Het maakt dus niet uit hoe lang je content is, zolang het maar entertaining is. Je koper heeft natuurlijk allerlei vragen omtrent je product waar ze gewoon antwoord op willen hebben. Klanten die echt bereid zijn om te kopen, zijn in deep research stage. Ze willen van alles weten. De mensen die serieus je aanbod aan het bestuderen zijn, die wil je natuurlijk gewoon converteren.
“Make it simple. Make it memorable. Make it inviting to look at. Make it fun to read.” – Leo Burnett
Hier hebben wij bij DeGroeistrateeg natuurlijk de OBG methode voor ontwikkeld. Focus je landingspagina daarom ook op de meest brandende vragen die je klant heeft. Doe jij dit niet, dan zal een gemiddelde website 2,5 tot 3% conversie realiseren.
Zorg jij dat alle informatie wordt gedeeld op de website die alle brandende vragen van je klant beantwoorden? Dan kan dit al stijgen naar 25%. Kan je ze ook nog helpen met een 2e belangrijke challenge, dan is de kans groot dat ze na het lezen van je gratis materiaal bereid zijn om geld neer te leggen.
Besteed daarom wel echt tijd aan het creëren van je gratis aanbod.