Wil jij de aandacht krijgen voor jouw product, dan moet jij je anders profileren dan de rest. Maar wel zodanig dat jij hiermee je doelgroep aantrekt. Hiervoor is het natuurlijk wel belangrijk om te begrijpen wie je doelgroep echt is, zodat je deze kan engagen. Besteed als bedrijf daarom zeker aandacht aan het creëren van een buyer persona. Zo begrijp jij met welke uitdagingen of frustraties jouw klanten zitten en welke doelen ze nastreven. De informatie die je hieruit haalt, helpt je al te begrijpen wat voor soort content je zou kunnen ontwikkelen om de juiste doelgroep aan te trekken. De website Miro heeft hier heel handige tools voor. Om het vertrouwen te winnen van een klant, is het belangrijk dat jij begrijpt waar je klant mee zit. Of je nou je klanten wil gaan entertainen op de socials of via je eigen website: kennis van je klant is een must als je meer klanten wil aantrekken

Fun and entertainment

Het element plezier en entertainment kan je hier dan ook meteen aan toevoegen. Elopage begrijpt hoe belangrijk dat is en gebruikt dit op een heel slimme manier.

Want eerlijk is eerlijk: als je om je heen kijkt in de trein, of aan een tafel in een restaurant, zijn er altijd wel vrienden die zich tijdelijk distantiëren van de groep om heel even naar hun telefoon te reiken. Ze willen even snel zien of ze niets hebben gemist op de socials. Iedereen is daar nog steeds te vinden, jong en oud.Om tussen al die duizend-en-een gescrolde posts een minuutje af te dwingen van de kijkers, moet je opvallen en entertainen.

De meeste mensen komen naar de socials om geëntertaind te worden, of om een beetje FOMO te ervaren. Jaloezie, geluk, verdriet: alles wordt hier gedeeld. Kijk bijvoorbeeld naar jezelf. Waarom kom jij zo vaak terug naar je Instagram? Welke stories zal jij nooit overslaan, en waarom?

We love to be entertained

Elopage weet dat maar al te goed.

We loved to be entertained, en juist door dat stukje entertainment te geven aan de klant, kan je mooie sales resultaten realiseren.

Hoe ze dit bij Elopage doen, daar vertelt co-founder Tolga Önal tijdens deze podcast meer over. De manier waarop zij het element fun toevoegen is geweldig. Ben jij nog op zoek naar een campagne die volop inzet op entertainment, luister dan zeker naar deze podcast. Tolga heeft namelijk geweldige out of the box ideeën die de aandacht van de kijker zeker zullen vasthouden. Ze zijn niet alleen entertaining, maar ook zeer engaging.

Dus ben jij nog op zoek naar een campagne voor je e-commerce store of een ander online product? Er zijn zoveel slimme en toffe acties die jij kunt inzetten om meer groei te realiseren.Bedenk voor jullie organisatie hoe je het element fun kan toevoegen. Want één zo’n dagje fun kan je aardige knaken opleveren. Luister dus gauw naar het interview en houd vooral pen en papier bij de hand.

Over Elopage

Elopage is in 2015 opgericht door Özkan Akkilic en Tolga Önal. Het is hun missie om digitale ondernemers in staat te stellen hun online bedrijf te lanceren én op te schalen door digitale producten, cursussen, lidmaatschappen en abonnementen te verkopen.

 Elopage heeft een snelgroeiend Saas-Platform voor digitale ondernemers, bedrijven en makers. En het heeft een investering van 32 miljoen gerealiseerd om digitale bedrijven in alle groeifasen te ondersteunen.

Published On: februari 17th, 2022 / Categories: Podcast /

Groei tips, inzichten, succesformules en handige tools.

Zorg dat jij wekelijks met groei bezig bent.

Meld je aan, lees en implementeer zelf de succesvolle tactieken.

Dank je wel voor het invullen van dit formulier, we hebben het in goede orde ontvangen. Nu sta je op de lijst om regelmatig tips en kennis te ontvangen.
Oeps...het ging mis met het verzenden van het formulier. Probeer het aub nog eens.