Al weken zie ik de berichten van Sabri op Facebook voorbijkomen, sommige een beetje agressiever dan andere. Maar wat hij doet, doet hij goed. Hij maakt me aware van mijn probleem, maar wel op zo een manier dat het mij raakt om mij vervolgens nieuwsgierig te maken, naar datgene dat mij en mijn bedrijf echt gaat helpen….Helaas moet je voor het wat? Het volledige antwoordt? Voor het geheim! Zijn boek aanvragen. 5 weken later! Wanneer het boek dan ook eigenlijk binnen is. Begint het avontuur, van het achterhalen van het antwoordt en de gouden formule.
En ik zal geen groeistrateeg zijn, als ik niet bereid was om me volledig in te lezen in een strategie om deze vervolgens toe te passen voor een van onze klanten. Wat hij in het boek vertelde was inderdaad niet nieuw, maar wel een mooie manier om alles eenvoudig inzichtelijk te maken. In overall, is de conclusie dat, ondanks we bang zijn om veel waarde weg te geven, dit wel de manier is om het vertrouwen te winnen van je huidige klant.
Je vraag een vreemde aan een bar toch ook niet ten huwelijk?
aak kopen wij advertenties in om direct de klant een aanbod te doen. i Ze kennen je niet, er is geen vertrouwen en er is nog een relatie opgebouwd, maar toch gaan we ervanuit dat het normaal is meteen een product aan te bieden. Als je een bar in loopt, je ziet iemand aan de bar staan, waarvan je denkt nou die is leuk, die ga je toch ook niet direct ten huwelijk vragen.
We zouden zodra we stappen gaan maken om een campagne uit te zetten moeten gaan bedenken hoe dat offline zal werken. Voelt het gek? Ga dan even na wat je anders kan doen om het vertrouwen te winnen van je potentiële klant.
Het is bijna een beetje als deze video! Stel je eens voor..
Wat ik zo goed vind van Sabri, en veel van de Amerikaanse experts, is dat ze enorm goed binnenkomen met scherpe titels. Als je met je titel de aandacht van je klant weet te trekken, dan heb je het meeste werk al gedaan.
Maar hoe creëer je nou een titel dat zodanig de interesse wekt van je klant, waar ze echt niet omheen kunnen.
Zoek uit wat de brandende vraag is van je buyer. Identificeer wat de 2 meest hardnekkige problemen zijn van je potentiële klant en biedt hen dan de meest waardevolle en onmiddellijke oplossing.De waardevolle en onmiddellijke oplossingen zijn altijd ebooks, videos en cheat sheets, maar het aanbod is altijd hetzelfde. Het moet van onschatbare waarde zijn en een directe oplossing bieden aan het probleem waar je klant nu mee worstelt.
Twee weken geleden had ik nog een video geplaatst over engineered marketing en hoe dit een enorme trekker kan zijn om nieuwe leads te genereren. Maar ook een High Value Content Offer heeft dit effect. Denk daarom ook na over de manier waarin je echt kwalitatief waarde biedt, en je niet alleen bezig bent met je bedrijf en services te verkopen, maar echt handvatten biedt, die direct kunnen leiden tot een oplossing voor een klant.
Dan zal men nog bereidt zijn om een email en naam achter te laten. En pakken jullie dit op de juiste manier aan, dan heeft de klant het gevoel dat als jij ze al gratis kan helpen met een groot probleem, je nog meer kan leveren als ze gebruik maken van een betaalde service. Je levert kwaliteit op kwaliteit op kwaliteit.
Het begint natuurlijk wel allemaal met de titel. Dus ik deel afsluitend nog deze 3 tips:
Creëer een headline dat de aandacht vasthoudt en je potentiële ideale klant dwingt om te lezen.
Gebruik cijfers in je titel. Zo wordt het voor je lezer een stuk logischer en wordt het tastbaar.
Bijvoorbeeld:
7 dingen die je moet weten voordat je een huis koopt.
De 5 geldverspillers die webdesigners je nooit zullen vertellen.
5 schokkende zaken die je moet weten over X.
Het is onvoldoende om de aandacht te trekken met alleen de voordelen van je aanbod. Je moet de lezer nieuwsgierig maken. Gebruik daar specifieke woorden voor zoals: het geheim, dit moet je weten, ik moet wat bekennen.
Heb het in je titel over de gewenste uitkomst, als men je ebook downloadt zal dit direct een behoefte vervullen. Het gaat om hen en niet om jou.
Hoe ziet dat er vervolgens uit?
De 5 geldverspillers die webdesigners echt nooit met je zal delen(#mindblowing)
Een top webdesigner komt er eindelijk over uit en vertelt de schokkende waarheid, over hoe jij als klant keer op keer teveel betaald voor webdesign. Bespaar vandaag nog duizenden euro’s en creëer binnen een paar uur een effectieve website, zonder enige ervaring als webbouwer.